نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟ پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی| کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است معاون رئیس جمهور: اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
سرخط خبرها

آخرین اخبار از آشوب‌های هند | ۵۴ تن کشته شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۶۲۵۳۵
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
آخرین اخبار از آشوب‌های هند | ۵۴ تن کشته شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲)
تعداد کشته‌شدگان درگیری‌ها بین گروه‌های مسلح و نیروهای امنیتی در ایالت مانیپور در شمال شرق هند طی روزهای اخیر به ۵۴ نفر و تعداد زخمی شدگان به بیش از ۱۵۰ نفر رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، خبرگزاری Press Trust of India امروز (شنبه) گزارش داد که زندگی در این ایالت به تدریج به حالت عادی باز می‌گردد، مغازه‌ها و بازارها باز شده‌اند و خودروها شروع به تردد در جاده‌ها کرده‌اند.

جمعه گذشته، پس از درگیری بین گروه‌های افراطی مسلح و افسران مجری قانون، یگان‌های بیشتری از ارتش و پلیس در این ایالت مستقر شدند. در مناطق درگیری نیز موانع و ایست‌هایی ایجاد شد. سخنگوی وزارت دفاع هند گفت: ارتش ۱۳ هزار نفر را از مناطق درگیری خارج کرده است.

پیش از این، مقامات مانیپور به یگان‌های ارتش دستور داده بودند که از سلاح علیه تحریک‌کنندگان به ناآرامی و درگیری‌های قبیله‌ای استفاده کنند. ارتش توانسته است وضعیت را در ۲ منطقه از ۱۰ منطقه مانیپور تحت کنترل درآورد که در آن در اوایل این هفته درگیری‌های شدیدی بین نمایندگان قبایل کوکی و مته رخ داد. دلیل این درگیری‌ها درخواست مهاجران قبیله مته برای به دست آوردن وضعیت به اصطلاح "طبقه ثبت شده" در مانیپور بود. این وضعیت به اعضای این طبقه امتیازات زیادی از جمله هنگام درخواست شغل در یک سازمان یا مؤسسه دولتی، هنگام ورود به مؤسسات آموزش عالی و مزایای دیگر می‌دهد. این باعث اعتراض قبیله کوکی که مردم بومی ایالت هستند، شد، چراکه چنین خواسته‌هایی را تجاوز به حقوق خود می‌دانستند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->